Výživa

0

Náš dnešní dietní režim většinou nesplňuje požadavky současného způsobu života.

V průběhu staletí se člověk postupně a také postupně přizpůsoboval měnícím se problémům životního prostředí a také stravovacím problémům. Za posledních 100 let se životní prostředí, chování i dietní režim změnily tak výrazně a také rychle, že se na ně lidské tělo úplně nepřizpůsobilo. To je jedním z faktorů nárůstu řady tzv. chronických civilizačních chorob, zejména srdečních a cévních onemocnění a nádorových buněk, které jsou dnes primární příčinou nemocnosti i předčasné úmrtnosti. Potrava zahrnuje sacharidy, tuky a také bílkoviny, které jsou hlavními zdroji energie potřebné pro tělesnou činnost, vlastní výrobu a tvorbu tepla, a také některé další látky, jako jsou vitamíny, minerály, mikroživiny a voda. Všechny tyto složky potravy jsou nezbytné pro správný trénink metabolických procesů v těle. Energetická hodnota a také obsah živin v dietním režimu musí zůstat v rovnováze s tím, co tělo potřebuje. V případě dlouhodobého nedostatku nebo navíc dochází k poškození wellness. Není žádnou novinkou, že náš dietní plán se vyznačuje vysokou spotřebou cukrů, živočišných tuků a extrémní spotřebou energie, přičemž obsah vitamínů, minerálů, stopových prvků a antioxidantů je téměř trvale nedostatečný.

Je bohužel obvyklou lidskou vlastností, že informace o tom, jak dietní režim ovlivňuje začátek a program některých stavů, bereme v úvahu těsně poté, co onemocníme, v některých případech ani potom.

  • Konzumujte jiný dietní plán rozdělený do 5 denních porcí.
  • Zahrňte několik druhů zeleniny a také ovoce, jak je to možné – 5krát denně.
  • Vybírejte potraviny se sníženým obsahem tuku.
  • Denně jezte mléčné výrobky, mléko, jogurty, tvaroh, sýry.
  • Pijte hodně vhodných tekutin – minimálně 2 litry denně.
  • Autor pyramidy: Ministerstvo zdravotnictví ČR. Grafická úprava a text Mgr. Jana Dřevová Ph.D., Institut zdraví a wellness se sídlem v Hradci Králové, 2007 (projekt Putování za zdravou a vyváženou stravou).

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno